معاون آموزشی وزیر علوم:مجوز 30 موسسه غیرانتفاعی لغو شد

دانشگاه خیام در یک نگاه
۰۵۱-۳۵۱۵۶
معاون آموزشی وزیر علوم:مجوز 30 موسسه غیرانتفاعی لغو شد
دانشگاه خیام / اخبار

مجوز 30 موسسه غیرانتفاعی لغو شد:
معاون آموزشی وزیر علوم با بیان این‌که توجه به کیفیت مهم‌ترین رویکرد این وزارتخانه در برخورد با زیرنظام‌های آموزشی است،‌ گفت: متاسفانه تعداد مراکز غیرانتفاعی کشور در دولت‌های نهم و دهم چهار برابر رشد داشته است و این در حالی است که در دولت اخیر نه تنها هیچ مجوزی برای راه‌اندازی این مراکز داده نشده، بلکه ظرفیت 30 مرکز نیز صفر و این مراکز منحل شده است. بنابراین آنچه وزارت علوم به آن توجه می‌کند، کیفیت است.
دکتر مجتبی شریعتی در گفت‌وگو با ایسنا،با تاکید بر این که در دولت یازدهم هیچ مجوز جدیدی برای تاسیس مرکز غیرانتفاعی صادر نشده است، گفت: طی چهار سال گذشته که عهده‌دار معاونت آموزشی وزارت علوم هستم، نه تنها هیچ مجوز جدیدی برای راه‌اندازی مراکز غیرانتفاعی صادر نشده است، بلکه ظرفیت 30 موسسه غیرانتفاعی صفر و این مراکز منحل شده است.

دکتر شریعتی نیاسر همچنین در خصوص راهکارهای کنترل کیفی مراکز غیرانتفاعی، اظهار کرد: علاوه بر نمایندگان نظارتی وزارت علوم که در استان‌ها واحدهای غیرانتفاعی را مورد بازرسی قرار می‌دهند، با ایجاد نظام سطح‌بندی در این وزارتخانه مراکز غیردولتی به پنج سطح مختلف تقسیم‌بندی می‌شوند که بر اساس آن کنترل بیشتری بر فعالیت‌های مراکز غیردولتی داریم.وی ادامه داد: دانشگاه‌هایی نظیر دانشگاه غیرانتفاعی خیام، شمال، سجاد، سوره، علم و فرهنگ و غیره از نظر کیفیت در سطح یک قرار گرفته‌اند



ثبت توسط : مرکز آمار، اطلاعات و امور رایانه ای تعداد بازدید : ۲۳۰۹ مشاهده نسخه چاپی اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی