بازدید دانشجویان گروه برق از شرکت "نیان الکترونیک"

دانشگاه خیام در یک نگاه
۰۵۱-۳۵۱۵۶
بازدید دانشجویان گروه برق از شرکت "نیان الکترونیک"
دانشگاه خیام / اخبار

این بازدید در تاریخ دهم اردیبهشت توسط دکتر مهران مصلحی و گروهی از خانم های دانشجو رشته ی مهندسی برق دانشگاه خیام و به واسطه تلاش های دفتر ارتباط با صنعت و انجمن علمی برق دانشگاه خیام از شرکت نیان الکترونیک انجام شد. 

شركت نيان الكترونيك از جمله شرکت های دانش بنیان است که با نيت نوآوري در صنايع زيربنايي مهم كشور، در زمينه طراحي و ساخت تجهيزات نيرو، مجري پروژه هاي مخابراتي و به عنوان تنها توليد كننده منابع تغذيه سوئيچينگ در شمال و شرق كشور، از سال 1374 فعاليت خود را رسما آغاز نموده است و در واقع از بزرگ ترین طرح و سازنده مولد الکتریکی است و 78 درصد از نیاز داخلی را تامین میکند.

ابتدا دانشجویان از خط تولید کارخانه بازدید نمودند. در این بخش راجع به چگونگی طراحی، تولید و کنترل کیفی محصولات شرکت نیان توسط مسئولین محترم شرکت ارائه گردید.

برخي از مراحل و ايستگاه هاي مهم كاري در فرآيند توليد الکترونيک در شرکت نیان که دانشجویان از آن بازدید بعمل آوردند به شرح ذیل است:

كنترل و بازرسي مواد اوليه قبل از انتقال به خط توليد به منظور حصول اطمينان از برآورده شدن الزامات فني مرتبط (CQC)

كنترل و بازرسي حين فرآيند براي صحه گذاري عمليات توليد منطبق با روشها و دستورالعملهاي كاري و رعايت اصول استاندارد IPC

بازرسي و كنترل الكتريكي كليه محصولات در جريان ساخت (كالاي نيمه ساخته) مطابق با استانداردهاي تدوين شده توسط تيم طراحي

انجام عمليات كاليبراسيون روي كليه محصولات منطبق با الزامات محصول

انجام عمليات جريان كشي و بررسي عملكرد بخش هاي قدرتي محصولات به صورت كامل و اطمينان از مناسب بودن عملكرد محصولات

انجام تستهاي نهايي روي محصولات تركيبي در فضاهاي شبيه سازي شده (ماژور را 30 دقیقه تا دمای 80 ، 90 افزایش میدهیم تا عملکرد دستگاه را دماهای بالا مشاهده کنیم) براساس شرايط مشتري و حصول اطمينان از برآورده شدن كليه الزامات محصول و مشتري(FQC)

رعايت استانداردهاي لازم در بسته بندي محصول

زمان قطعه گذاری ابتدا قطعه(فیبر) راداخل پرینتر(خمیر قلع) میگذارند  که باعث می شود روی فیبر به صورت نقطه ای ، محل نصب اجسام را قرار دهد و در مرحله بعد وارد قسمت          pick & place شود. خمیر قلع را در دمای بالای 20 تا 30 درجه سانتی گراد قرار میدهند و بعد وارد دستگاه آبر می شود که باعث باز شدن قلع شده و در پایان قلع را سرد کرده و داخل دستگاه تست چشمی میرود که برای این کار پردازشگرتصویر، عکس میگیرد و تایید درستی یا خرابی دستگاه را میدهد.

در بخش پایانی نیزاز بخش فلز کاری  شرکت نیز بازدیدی  صورت گرفت که در این قسمت انواع  خدمات فلزي شامل : خدمات  CNC  ، رنگ و آبكاري را که به صنايع مخابراتي ، برق و الكترونيك ، تجهيزات پزشكي، كامپيوتر و كليه صنايعي كه به گونه اي با خدمات فلزي مرتبط مي باشند، ارائه نمايد.

يكي از مهمترين فعاليتها در اين قسمت انجام آزمون ها و تستهاي ابعادي ، مونتاژي و مكانيكي در خصوص بدنه هاي فلزي و همچنين كليه آزمونهاي مربوط به تست چسبندگي ، ضربه مرتبط با رنگ آميزي بدنه راك هاي فلزي مي باشد. 



ثبت توسط : مرکز آمار، اطلاعات و امور رایانه ای تعداد بازدید : ۱۶۰۴ مشاهده نسخه چاپی اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی