سمینار "آشنایی با برنامه‌نویسی ACM"

دانشگاه خیام در یک نگاه
۰۵۱-۳۵۱۵۶
سمینار "آشنایی با برنامه‌نویسی ACM"
دانشگاه خیام / اخبار

جهت آشنایی دانشجویان با مسابقات برنامه‌نویسی ACM سمیناری تحت عنوان "آشنایی با ACM" از طرف انجمن علمی کامپیوتر در تاریخ چهارشنبه 9 آبان  ماه 1397 ساعت 12 با حضور تعدادی از دانشجویان علاقمند و مهندس جعفری، در سالن اجتماعات دانشکده مهندسی با ارائه آقای مصطفی فخرائی که سابقه حضور در مسابقات متعدد برنامه‌نویسی کشوری داشتند برگزار گردید.

این سمینار با مقدمه‌ای تحت اینکه مسابقات برنامه‌نویسی چیست آغاز شد، سپس در ادامه با روند داوری این‌گونه مسابقات و دلایل اهمیت آن در دنیای برنامه‌نویسی و اینکه امروزه مورد حمایت کمپانی‌های بزرگ حوزه کامپیوتر قرار گرفته است، توضیحاتی ارائه شد.

در ادامه این سمینار دانشجویان با انواع مسابقات برنامه‌نویسی (online، on-site) و تفاوت‌هایشان، تاریخچه و قوانین مسابقات برنامه‌نویسی ACM آشنا شدند. سپس از تاریخچه شروع مسابقات ACM در ایران و توجه ویژه دانشگاه‌های کشور به این مسابقات و همچنین نکاتی کلیدی و مهم در مورد اسکوربورد، مباحث سوالات مسابقات برنامه‌نویسی، مشخصات محیط نرم‌افزاری مسابقات منطقه‌ای و جهانی، آشنایی با نرم‌افزار PC^2 جهت ارسال سوالات در مسابقات on-site گفته شد. برای آشنایی دانشجویان مثالی از یک سوال برنامه‌نویسی مسابقات ACM تحلیل و در مورد کد آن توضیحاتی ارائه شد.

در این سمینار از توجه دانشگاه خیام به مسابقات برنامه‌نویسی ACM و تاریخچه‌ای از شش دوره برگزاری این مسابقات در دانشگاه خیام عنوان شد و با پخش کلیپی از مسابقات برنامه‌نویسی غرب آسیا پایان یافت.




ثبت توسط : مرکز آمار، اطلاعات و امور رایانه ای تعداد بازدید : ۱۳۸۷ مشاهده نسخه چاپی اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی