مراسم افتتاحیه انجمن علمی مدیریت بازرگانی

دانشگاه خیام در یک نگاه
۰۵۱-۳۵۱۵۶
مراسم افتتاحیه انجمن علمی مدیریت بازرگانی
دانشگاه خیام / اخبار

در تاریخ 97/8/30 به همت انجمن علمی مدیریت بازرگانی مراسم افتتاحیه انجمن علمی  با محوریت کار آفرینی و با هدف آشنایی دانشجویان با رشته مدیریت، آینده شغلی و مفهوم کار آفرینی برگزار گردید.

در این همایش علیرضا اشرف، مدیر امور بازرگانی و مصطفی مکارم، مدیر عامل شتاب دهنده کسب و کار دانشگاه فردوسی حضور داشتند.

 

برای کارآفرین شدن باید نیاز‌های اطراف را بشناسیم

علیرضا اشرف، مدیر امور بازرگانی این دانشگاه در این همایش گفت: برای کارآفرین شدن باید نیاز‌های اطراف را بشناسیم و به اطراف خود به عنوان یک فرصت نگاه کنیم. با تقویت استعداد‌های بالقوه می‌توان به یک کارآفرین تبدیل شد.

اشرف ادامه داد: از ابتدایی‌ترین چیز‌هایی که شاید به ذهن ما ابتدا خیلی ساده به نظر برسد، می‌توان خلق ثروت کرد.
این مدیر امور بازگانی در خصوص وضعیت ارتباط صنعت و دانشگاه بیان کرد: رابطه دانشگاه با صنعت ضعیف است، اما می‌توان از همین فضای دانشگاه استفاده کرد و شروع به رشد کردن کرد، با توجه به ارتباطی که صنایع و کارخانه‌های مختلف با دانشجو و فضای دانشگاه دارند، توانایی ایحاد این ارتباط وجود دارد.

بهترین گروهی که می‌توان برای کارآفرینی تشکیل داد، گروه خانوادگی است

در ادامه این برنامه مصطفی مکارم، مدیر عامل شتاب دهنده کسب و کار فردوسی به عنوان بزرگترین شرکت شتاب دهنده شرق کشور به سخنرانی پرداخت و گفت: الزاما کارآفرین شدن به سرمایه زیادی نیاز ندارد، ما اینجا هستیم تا از برنامه‌های کارآفرینی دانشجویی حمایت و به طرح‌های خوب دانشجویی کمک کنیم.

 

مکارم ادامه داد: گروه کارآفرینی موفق، گروهی است که تعداد آن بین ۲ تا ۴ نفر باشد و تمامی افراد یک یا چند ویژگی داشته باشند که بقیه افراد آن را نداشته باشند؛ البته شرط دوستی در تشکیل گروه کارآفرینی الزاما موفقیت به بار نمی‌آورد.  

مدیر عامل شتاب دهنده کسب و کار فردوسی افزود: بهترین گروهی که می‌توان برای کارآفرینی تشکیل داد گروه خانوادگی است. به علت روابط نزدیک‌تر و شناخت بهتر یکدیگر نسبت به هم، این موضوع می‌تواند کمک شایانی در رشد کار کند.

مکارم در پایان گفت: شرط موفقیت در کارآفرینی بین الملل، یادگیری زبانی دیگر به جز زبان انگلیسی است و پیشنهاد من یادگیری زبان چینی است.

گفتنی است، این مراسم با تقدیر و تشکر و اهدا لوح تقدیر به مهمانان پایان یافت.














ثبت توسط : مرکز آمار، اطلاعات و امور رایانه ای تعداد بازدید : ۲۰۴۵ مشاهده نسخه چاپی اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی