کارگاه آموزشی نرم افزار مترجم یار ترادوس

دانشگاه خیام در یک نگاه
۰۵۱-۳۵۱۵۶
کارگاه آموزشی نرم افزار مترجم یار ترادوس
دانشگاه خیام / اخبار

انجمن علمی زبان انگلیسی به دلیل استقبال بیش از حد از برگزاری دوره اول کارگاه نرم افزار مترجم یار ترادوس این بار دوره دوم این کارگاه را مختص اساتید برگزار کرد. این کارگاه مورخ ۲ و ۳ بهمن ماه ۹۷ هر کدام از ساعت ۸ الی ۱/۳۰ در اتاق ۳۰۰ ساختمان یک برگزار شد. تعداد ۱۴ نفر از اساتید گروه های آموزشی مختلف جزو شرکت کننده های آن بودند. مدرس این کارگاه جناب آقای حمید صادقیه دانشجوی دکترای مطالعات ترجمه، مترجم بین المللی و کارشناس کاربرد یارانه در ترجمه و زبانشناسی یارانشی بودند. همچنین اقای دکتر طیرانی با حضور خود در زمان استراحت بین جلسات باعث دلگرمی و تشویق گروه زبان شدند.

در زندگی امروزه که دسترسی به اطلاعات گوناگون از سراسر دنیا نقش مهمی ایفا میکند، ترجمه اهمیت خاصی پیدا کرده است. نرم افزار ترادوس یکی از ابداعات کاربردی است که در سالهای اخیر بسیار مفید و کاربردی واقع شده است و میتوان آن را از جوانب مهم علم در زمینه ترجمه قلمداد نمود. به طور کلی ترادوس نرم افزاری است که ابزار های ترجمه به کمک رایانه (AT Tools)  را یکجا گرد هم می آورد و به مترجمین و سایر افراد این امکان را میدهد تا تمامی فرآیند های مرتبط با ترجمه را در محیط آن انجام دهند.

قابلیت نمایش متن مبدا و مقصد به صورت یک صفحه دو ستونه، قابلیت شمارش لغات، ثبت اطلاعات کامل پروژه، طبقه بندی فایل های هر پروژه، تعریف حافظه ترجمه، افزودن دیکشنری Auto Suggest, فهرست واژگان Auto Text یا خود نوشت، تشخیص کلمات و عبارات قابل جایگزینی یا Replacable و ... از امکانات این نرم افزار میباشد.


 


ثبت توسط : مرکز آمار، اطلاعات و امور رایانه ای تعداد بازدید : ۱۷۹۶ مشاهده نسخه چاپی اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی