کسب رتبه هشتم توسط گروه مهندسی مکانیک در مسابقات ملی گلایدر دانشگاه امیرکبیر

دانشگاه خیام در یک نگاه
۰۵۱-۳۵۱۵۶
کسب رتبه هشتم توسط گروه مهندسی مکانیک در مسابقات ملی گلایدر دانشگاه امیرکبیر
دانشگاه خیام / اخبار

مسابقات ملی هوافضای دانشگاه امیرکبیر یکی از معتبرترین مسابقات به شمار می آید و دلیل اصلی آن هم این است که دانشکده ی هوافضای این دانشگاه اولین دانشکده ی هوافضا در ایران میباشد.
این مسابقه یازدهمین دوره از مسابقات ملی هوافضا بود که در دو بخش گلایدر آزاد و گلایدر دانش آموزی برگزار شده و شرکت کنندگان در یک روز به طور جداگانه به رقابت می پرداختند. شکل ظاهری گلایدر در بخش دانش آموزی ساده و در بخش آزاد سازه ای بود.
تیم گلایدر دانشگاه خیام (با نام رعد) به سرپرستی آقای مهندس امجدی و با اعضای محمدامین سلیمانی زارچی، امیرمحمد رحیم زاد عبدی، علی برجسته دلفروز، مهدی رمضانپور و ابوالفضل حسینی فعالیت خود را از اسفند ماه 97 آغاز کرد و تا اردیبهشت ماه 98 شبانه روز به فعالیت ادامه داد و در اولین حضور خود در این سطح از مسابقات موفق به کسب رتبه هشتم در بین 25 تیم شرکت کننده از دانشگاه های امیرکبیر, دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی, دانشگاه تهران, دانشگاه صنعتی اصفهان و ... در سطح گلایدر آزاد گردید.
نحوه ی ارزیابی به دو بخش ارائه ی مستندات و رقابت میدانی تقسیم شده بود که در بخش مستندات تمام تیم ها مکلف به ارسال فایلی حاوی توضیحاتی از نحوه ی ساخت پرنده بودند و رقابت میدانی هم شامل طریقه ی ساخت، جرم پرنده، مداومت پروازی و پایداری پس از پرتاب بود.
در این دوره از مسابقات حداقل برد پروازی برای ورود به مرحله ی داوری 20 متر تعیین شده بود و تیم هایی که توانایی رسیدن به این طول را نداشتند، از مسابقه حذف شدند. مسابقه در سه مرحله برگزار گشته و بیشترین برد پروازی به عنوان رکورد هر تیم ثبت شد. گلایدر تیم دانشگاه خیام در پرتاب دوم توانست رکورد 27 متر را از آن خود کرده است.
قابل ذکر است که گلایدر ساخته شده توسط دانشجویان دانشگاه خیام مورد استقبال کادر فنی و هیئت داوران و همچنین سایر تیم های شرکت کننده در مسابقه قرار گرفت و امیدواریم مثل گذشته با حمایت و پشتیبانی مسئولین محترم، این تیم در سال آینده بتواند رتبه¬ی برتر را به اسم دانشگاه خیام ثبت کند.













ثبت توسط : مرکز آمار، اطلاعات و امور رایانه ای تعداد بازدید : ۳۱۰۹ مشاهده نسخه چاپی اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی