معرفی فرصت های شغلی و دوره های رشته کامپیوتر

دانشگاه خیام در یک نگاه
۰۵۱-۳۵۱۵۶
معرفی فرصت های شغلی و دوره های رشته کامپیوتر
دانشگاه خیام / اخبار

سمینار "معرفی فرصت های شغلی و دوره های رشته کامپیوتر" راس ساعت 12 با استقبال گرم و پرشور اساتید و دانشجویان تشکیل گردید . دراین همایش، خانم ارغوان معین مجری برنامه، دستور کار سمینار قرائت گردید و توضیحات اولیه بیان شد. سپس در ادامه از جناب مهندس رضایی دعوت گردید جهت توضیحات تکمیلی مطالب مورد نیاز را بیان نمایند. 

آقای رضایی ضمن تشکر از شرکت کنندگان و اساتید در این همایش، مطالبی در خصوص معرفی انجمن، اهداف تشکیل این سمینار، برگزاری دوره ها در طول تابستان، استمرار سمینارها، بحث های مربوط به حوزه پژوهش و تشکیل کمیته های تخصصی ACM و غیره برای دانشجویان با توجه علاقه و انگیزه به صورت کامل بیان فرمودند.

بعد ازسخنان جناب مهندس رضایی که مورد استقبال شرکت کنندگان قرار گرفت از جناب آقای مهندس محسن پرهیزکار دعوت گردید تا مطالب مورد نیاز دانشجویان را در حوزه تخصص خود یعنی شبکه های کامپیوتری بیان نمایند.

 ایشان سخنان خود را درباره کلیات رشته کامپیوتر آغاز نمودند و در ادامه زیر شاخه های رشته کامپیوتر را معرفی نموده و سپس به توضیح مفاهیم شبکه های کامپیوتر، بازار کار، تبادل داده ها و اهداف کلی شبکه های کامپیوتری پرداختند و به چند نمونه از دوره ها (Network+, Microsoft, cisco, security) اشاره نموده و در پایان،  بازار کار شبکه را مورد نقد و بررسی قرار دادند.

بعد از صحبت های ارزنده و کاربردی مهندس پرهیزکار و آشنایی شرکت کنندگان با مطالب فوق از آقای امین ابراهیمی دانشجوی کارشناسی ارشد کامپیوتر تقاضا گردید تا تجارب خود را در اختیار حاضرین قرار دهند. ایشان پس از گفتن مقدماتی، زمینه های مختلف علم کامپیوتر را توضیحاتی کلی دادند و دانشجویان را آشنا کردند که در صورت انتخاب یک زمینه بهتر است چه کاری انجام دهند که این زمینه ها عبارتند از: دنیای بزرگ وب، دنیای بزرگ اپلکیشن های موبایل، هوش مصنوعی و زیر شاخه های آن، رباتیک و سایر زمینه هایی که آینده خوبی دارند و در نهایت پیشنهاد هایی برای شروع به دانشجویان دادند. 

بعد از صحبت های مهندس ابراهیمی کلیات جلسه به صورت فهرست وار توسط مجری برنامه قرائت شد و از کلیه اساتید، دانشجویان شرکت کننده تقدیر و تشکر گردید و جلسه درساعت 14 به پایان رسید.

در آخر جلسه تعدادی برگه نظرسنجی بین دانشجویان جهت شرکت در دوره های مورد علاقه خود در تابستان و تمایل به فعالیت در انجمن علمی توزیع شد و پس از تکمیل، فرم ها به دبیر انجمن تحویل گردید.






ثبت توسط : مرکز آمار، اطلاعات و امور رایانه ای تعداد بازدید : ۳۷۶۴ مشاهده نسخه چاپی اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی