سمینار آشنایی با سازمان نظام مهندسی

دانشگاه خیام در یک نگاه
۰۵۱-۳۵۱۵۶
سمینار آشنایی با سازمان نظام مهندسی
دانشگاه خیام / اخبار

شاید سازمان نظام مهندسی را بتوان بزرگترین نهاد غیر دولتی در کشور دانست. طبق آمارهای تقریبی ، سازمان نظام پزشکی حدود ۲۰۰ هزار عضو دارد که شامل پزشکان، داروسازان، دندانپزشکان و… می باشد. این در حالی است که سازمان نظام مهندسی ساختمان به تنهایی چیزی حدود ۱۰۰ هزار عضو در سراسر کشور دارد ؛ به گونه ای که چندین سازمان نظام مهندسی متناسب با رشته های مختلف در کشور فعالیت می کند.

مسلما یکی از گزینه های دانشجویان رشته های مهندسی پس از فارغ التحصیلی و برای ورود به بازار کار، عضویت در سازمان نظام مهندسی است.

سمینار آشنایی با سازمان نظام مهندسی با سخنرانی جناب آقای دکتر علی آجیلیان به همت انجمن علمی مهندسی مکانیک در 26 آذر برگزار گردید.

تعریف کلی سازمان نظام مهندسی ، بررسی بدنه ی سازمان نظام مهندسی ، تعریف شورای انتظامی و بازرسان سازمان و مجمع عمومی و کمیته و کمیسیون های این سازمان، نحوه ی عضویت در سازمان نظام مهندسی، نحوه ی شرکت در آزمون ورودی ،گرفتن پروانه از این سازمان و بررسی مقررات ملی ساختمان از جمله مباحثی بود که در این سمینار مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این سمینار سرکار خانم کچویی (نائب رئیس شورای انتظامی سازمان نظام مهندسی استان خراسان رضوی) بصورت مهمان ویژه حضور داشتند و دانشجویان از صحبت ها و نصیحت های ایشان بهره مند شدند.





ثبت توسط : مرکز آمار، اطلاعات و امور رایانه ای تعداد بازدید : ۲۴۴۷ مشاهده نسخه چاپی اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی