شرکت در بیست و یکمین دوره مسابقات بین المللی برنامه نویسی دانشجویی

دانشگاه خیام در یک نگاه
۰۵۱-۳۵۱۵۶
شرکت در بیست و یکمین دوره مسابقات بین المللی برنامه نویسی دانشجویی
دانشگاه خیام / اخبار


بیست و یکمین دوره مسابقات بین المللی برنامه نویسی دانشجویی منطقه ی غرب آسیا که با عنوان ICPC شناخته می شود در روز های پنجشنبه و جمعه مورخ 28 و 29 آذر در دانشگاه صنعتی شریف بدین ترتیب برگزار شد مسابقه ی اول به عنوان مسابقه ی تمرینی در روز پنجشنبه 28 آذر برگزار شد تا تیم ها در سایت دانشگاه در جایگاه خود مستقر شده و آمادگی لازم برای مسابقه ی اصلی را کسب کنند، سپس در روز جمعه مورخ 29 آذر مسابقه ی اصلی برگزار شد. دانشگاه خیام مانند سال های گذشته یک تیم راهی این مسابقات کرد. 

از ساعت 7:30 الی 8 تیم ها پذیرش شدند و مسابقه به صورت رسمی راس ساعت 8:30 آغاز گردید و با اعلام تیم داوری، تیم های شرکت کننده پاکت سوالات را باز کردند. در این مسابقه 12 سوال با زبان انگلیسی که شامل موضوع های مختلف اعم از ریاضی، الگوریتم های بهینه سازی، الگوریتم های گراف، ساختمان داده و ... طرح شده بود، که تیم ها می بایست در مدت زمان 5 ساعت آن ها را مطالعه کرده و پس از درک کامل آن، برنامه مورد نظر را با یکی از زبان های c++، جاوا و پایتون بنویسند و کد آن را به سیستم داوری ارسال کنند.

این مسابقات که از اعتبار بالایی برخوردار است و تیم های شرکت کننده در صورت کسب مقام امکان کسب سهمیه مسابقات جهانی را برای خود فراهم می کنند، میزبان 62 تیم مختلف از بزرگترین و معتبر ترین دانشگاه های سراسر ایران بود. در نهایت تیم دانشگاه صنعتی شریف با حل 10 سوال از 12 سوال مسابقه توانست رتبه ی اول را کسب نماید.

تیم دانشگاه خیام :

تیم منتخب دانشگاه خیام با نام ummm… شامل سه نفر عضو، آقایان سجاد علیزاده، امیررضا سعادتی و محمد سجاد یعقوبی موفق به حل 3 سوال و کسب مقام 27ام دانشگاهی شدند.

* لازم به ذکر است تیم های رتبه 8 تا 25 همگی موفق به حل تنها 4 سوال شدند و دلیل اختلاف رتبه در زمان حل سوالات و تعداد حل اشتباه (که منجر به پنالتی یا افزایش زمان میگردد) میباشد.








ثبت توسط : مرکز آمار، اطلاعات و امور رایانه ای تعداد بازدید : ۲۶۰۰ مشاهده نسخه چاپی اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی