گزارش هفته پژوهش

دانشگاه خیام در یک نگاه
۰۵۱-۳۵۱۵۶
گزارش هفته پژوهش
دانشگاه خیام / اخبار

                                                                                                                                                 غرفه دانشگاه خیام در نمایشگاه بین المللی مشهد سال 1401

این غرفه از تاریخ 14 لغایت 16 آذر ماه  1401 در نمایشگاه بین المللی از ساعت 10 صبح لغایت 19 بعد از ظهر با حضور پر شور دانشجویان و اعضای انجمن های علمی دانشگاه دایر شد. نکته قابل توجه در نمایشگاه هفته پژوهش امسال که بعد از سه سال مجازی بودن به علت کرونا به صورت حضوری برگزار گردید مشارکت 14 گروه و انجمن مختلف دانشگاه و دانشجویان رشته های ادبیات فارسی ، تربیت بدنی ، روانشناسی و مشاوره، جامعه شناسی، زبان انگلیسی، فیزیک و نجوم، مدیریت و حسابداری درکنار رشته های مهندسی اپتیک و لیزر، مهندسی پزشکی، مهندسی برق، مکانیک ، صنایع ، معماری و شهرسازی  بود و تمامی 14 گروه و انجمن علمی در آن مشارکت و حضور فعال داشتند. از این نمایشگاه اساتید و دانشجویان زیادی بازدید بعمل آوردند از جمله برخی از شخصیتهای علمی و سیاسی همچون استاندار محترم خراسان رضوی جناب آقای مهندس نظری، که طرح های دانشجویان دانشگاه خیام مورد توجه ایشان قرار گرفت و اذعان داشت که در ارزیابی های ستاد اجرایی دانشگاه خیام بعنوان غرفه برتر جزء پرشورترین غرفه ها از نظر حضور دانشجویان رشته های مختلف بوده است.

شهردار محترم مشهد جناب آقای ارجائی بازدید مفصلی از دانشگاه خیام داشتند و ضمن دیدار با جناب آقای دکتر رجب زاده معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه خیام از طرح سامانه مخاطرات طبیعی رونمایی کردند.

از سامانه تخصصی دانش بنیان مدیریت مخاطرات طبیعی بعنوان یکی از 9 طرح منتخب در دانشگاه رونمایی گردید.

دیگر طرح هایی که مورد توجه استاندار و شهردار محترم قرار گرفت فعالیت های مرکز تحقیقات دانشگاه خیام در حوزه بینایی ماشین، اتوماسیون صنعتی و PLC بود و پروژه های صنعتی که توسط این مرکز در صنعت صورت پذیرفته و البته طرح های هسته های پژوهشی نجوم و اپتیک و لیزر و هسته پژوهشی مکانیک و صنایع در حوزه عیب یابی یاتاقان ها مورد توجه و بازدید ایشان و دیگر علاقه مندان قرار گرفت. پژوهشگاه فرهنگ و ادب نیز از مجله انجمن ادبیات فارسی بازدید کردند و معاونت فرهنگی شهرداری از گروه های جامعه شناسی و روانشناسی درخواست همکاری داشتند،  همچنین شرکت های دانش بنیان مستقر در غرفه پارک علم و فناوری با اساتید و دانشجویان گروه های مهندسی اپتیک و لیز، مکانیک، صنایع برق و مهندسی پزشکی و کامپیوتر ارتباطاتی برای تعاملات و همکاری های آینده برقرار نمودند.

اگر چه مدت برگزاری نمایشگاه کوتاه می باشد ولی تقریبا نزدیک به یک هفته دانشجویان در تدارک برپایی این نمایشگاه شبانه روز در حال فعالیت و آماده سازی بودند و صحبت در ارتباط با دستاوردهای این نمایشگاه در این مدت زمان کوتاه بسیار زیاد است.

در این نمایشگاه حدود 14 کارگاه آموزشی، رویداد و مسابقه در داخل غرفه دانشگاه خیام و 9 کارگاه و رویداد در غرفه پارک علم و فناوری و سالن اجتماعات نمایشگاه برگزار گردید.

بازتاب خبری سی سالگی دانشگاه خیام از طریق بیلبورد گیت ورودی و خروجی اصلی نمایشگاه بارگزاری گردید که تا پایان آذرماه سال 1401 قابل رویت برای عموم است. 

لوح تقدیر توسط دکتر میرزائی ریاست محترم پارک علم و فناوری به آقای دکتر صفریان مسئول غرفه و مدیر ارتباط با صنعت و کارآفرینی دانشگاه خیام تقدیم شد.










ثبت توسط : مرکز آمار، اطلاعات و امور رایانه ای تعداد بازدید : ۶۱۱ مشاهده نسخه چاپی اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی