کارگاه آموزش نرم افزار مدیریت منابع و استناد دهی Zotero

دانشگاه خیام در یک نگاه
۰۵۱-۳۵۱۵۶
کارگاه آموزش نرم افزار مدیریت منابع و استناد دهی Zotero
دانشگاه خیام / اخبار

کارگاه آموزش نرم افزار مدیریت منابع و استناد دهی Zotero

انجمن علمی زبان انگلیسی دانشگاه خیام در تاریخ 10 دی ماه 1401 کارگاه آموزش نرم افزار مدیریت منابع و استنادهی زوترو را به مدت 3 ساعت، ویژه دانشجویان به صورت رایگان برگزار کرد. مدرس این کارگاه آقای اردلان قمری، دانشجوی کارشناسی ارشد مترجمی زبان انگلیسی و دبیر انجمن علمی زبان انگلیسی بودند.

این نرم افزار به عنوان دستیار تحقیقاتی در امور پژوهشی کاربرد فراوانی دارد که از ویژگی های آن می توان به رایگان، متن باز بودن، چند پلتفرمی، ساده بودن محیط کاربری و در عین حال قدرتمند در زمینه پشتیبانی از ورود منابع مختلف دیجیتال به شیوه خودکار و پشتیبانی از آخرین نگارش شیوه های استناد دهی از جمله APA , MLA , Chicago , Harvard  و سایر شیوه های استناد دهی رایج اشاره کرد.

سرفصل کارگاه:

مروری اجمالی بر نحوه‌ی جستجوی مقالات و آشنایی با پایگاه های داده همچون گوگل اسکالر، پایگاه داده جهاد دانشگاهی، سیویلیکا و مگاپیپر که دانشجویان خیام می توانند از خدمات آن به صورت ویژه از طریق کتابخانه دانشگاه بهره‌مند شوند.

آشنایی با محیط کاربری نرم افزار و ساخت کتابخانه شخصی

نحوه ی وارد کردن منابع به کتابخانه شخصی به شیوه های مختلف از جمله دستی، اتومات و با استفاده از افزونه مرورگر نرم افزار 

مروری بر خروجی گرفتن از منابع درون کتابخانه به روش های استاندارد برای ساخت لیست کتابنامه و منابع و ماخد در انتهای پروژه تحقیقاتی 

مروری بر ساخت ارجاعات درون متنی با استفاده از افزونه نرم افزار در محیط مایکروسافت word













 

   


ثبت توسط : مرکز آمار، اطلاعات و امور رایانه ای تعداد بازدید : ۴۵۶ مشاهده نسخه چاپی اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی