بیست و هفتمین جلسه شبکه های علمی دانشگاه های استان خراسان رضوی

دانشگاه خیام در یک نگاه
۰۵۱-۳۵۱۵۶
بیست و هفتمین جلسه شبکه های علمی دانشگاه های استان خراسان رضوی
دانشگاه خیام / اخبار

این جلسه با تلاوتی چند آیه از کلام ا... مجید، سرود ملی، صلوات خاصه و سرود دانشگاه خیام آغاز شد. در ابتدا جناب آقای دکتر طیرانی ریاست محترم دانشگاه خیام ضمن خوش آمدگویی به استاندار محترم و هیات همراه و سایر حضار جلسه در خصوص پیشینه دانشگاه خیام مطالبی به شرح زیر ابراز نمودند.

ایشان فرمودند دانشگاه خیام اولین دانشگاه غیرانتفاعی کشور است که در سال 1371 به عنوان موسسه غیردولتی غیرانتفاعی تاسیس گردیده و در روند پیشرفت کاری خود در سوم خرداد سال 1393 مصادف با سالگرد فتح خرمشهر از موسسه آموزش عالی به دانشگاه خیام ارتقاء یافته است.

اعضای هیات موسس و هیات علمی آن در واقع اساتیدی هستند که در دانشگاه فردوسی فعالیت می نموده اند و لذا سعی داشته اند تا الگوی پیشرفت دانشگاه فردوسی را در این دانشگاه به اجرا درآورند. این دانشگاه دارای چهار دانشکده شامل: دانشکده هنر و معماری، دانشکده ادبیات وعلوم انسانی،  دانشکده علوم پایه و دانشکده فنی و مهندسی می باشد. که متاسفانه در رشته های علوم پایه به علت افت تقاضای دانشجویی در سراسر کشور تعداد متقاضیان آن کم شده است.


در ادامه جلسه استاندار محترم ابتدا ضمن تشکر از آقای دکتر طیرانی و همکاران محترم ایشان فرمودند که: باعث افتخار ماست شعاری که در پایین پوشه مقابل حضار نوشته شده است را جهت یادآوری دوستان قرائت کنم(دانشگاه خیام اولین دانشگاه غیردولتی غیرانتفاعی کشور- دارای درجه 1 رتبه بندی وزارت علوم تحقیقات و فناوری ) این در واقع نشان دهنده ظرفیت بالای بخش خصوصی ماست.  و به این افتخار می کنیم و باید از آن حمایت نماییم که درواقع این جایگاه و ظرفیت حفظ شود. واقعا ما باید در نهایت به سمت دانشگاههای غیردولتی برویم و این جزء سیاستهای کلان ماست که در کشور برای بحث توسعه یافتگی دنبال می شود و انشاءا... امیدواریم ما بتوانیم مشابه این دانشگاه را در کل استان و بلکه در کل کشور داشته باشیم. و ما از میزبانی جناب آقای دکتر طیرانی و همکارانشان و  این عنوان قابل افتخار(دانشگاه خیام اولین دانشگاه غیرانتفاعی کشور) برای استانمان از ایشان تشکر می کنیم.  



 





ثبت توسط : مرکز آمار، اطلاعات و امور رایانه ای تعداد بازدید : ۱۳۲۳ مشاهده نسخه چاپی اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی