همایش بزگداشت روز جهانی شهرسازی

دانشگاه خیام در یک نگاه
۰۵۱-۳۵۱۵۶
همایش بزگداشت روز جهانی شهرسازی
دانشگاه خیام / اخبار

همایش بزرگداشت به مناسبت روز جهانی شهرسازی در تاریخ ۲۹ آبان ۹۷ به همت گروه معماری و شهرسازی و انجمن علمی شهرسازی دانشگاه خیام برگزار گردید.

این همایش با موضوع نگرش ها و ارزش ها در بازآفرینی شهری و با حضور دکتر مصطفی بهزادفر رئیس دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه علم و صنعت ایران، دکتر سیدمسلم سیدالحسینی عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد مشهد و دکتر محمد هادی مهدی نیا عضو شورا اسلامی شهر مشهد و رئیس کمسیون عمران و شهرسازی برگزار گردید.

در این همایش محور سخنرانی اول توسط دکتر سیدالحسینی به مقوله ارزش افرینی در فرایند بازآفرینی شهری و رهبری شهری ارزش آفرین پرداخته شد اشاره شد. در سخنرانی دوم توسط دکتر بهزادفر به اهمیت ساخت مکان و معنا در فرایند بازآفرینی شهری اشاره گردید و همچنین در سخنرانی سوم توسط دکتر مهدی نیا از موانع و چالش های پیش روی مدیریت شهری مشهد در بازآفرینی بافت های ناکارآمد شهر مشهد سخن گفت.

لازم به ذکر است درحاشیه این همایش کارگاه طراحی شهری با موضوع طراحی محله ویلا با همکاری شهرداری منطقه ۹ و با حضور دکتر مصطفی بهزادفر درصبح روز همایش باحضور۱۵ تیم دانشجویی از دانشگاههای مشهد برگزار گردید که پس از داوری از ۵ اثر برتر در همایش تقدیر به عمل آمد. در انتها نیز بیانیه ای در ۶ بند با موضوع اهمیت و ضرورت توجه به مکان و ارزش آفرینی در فرآیند  بازافرینی شهری قرائت شد.

حاضرین در این همایش ۳۵۰ نفر اساتید ودانشجو از دانشگاه های سراسر مشهد ،اعضای شورای شهر،اعضای هیئت رئیسه نظام‌مهندسی وشهرداری بوده اند.













ثبت توسط : مرکز آمار، اطلاعات و امور رایانه ای تعداد بازدید : ۲۲۹۰ مشاهده نسخه چاپی اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی