انتخاب غرفه دانشگاه خيام به عنوان غرفه برتر در نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری

دانشگاه خیام در یک نگاه
۰۵۱-۳۵۱۵۶
انتخاب غرفه دانشگاه خيام به عنوان غرفه برتر در نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری
دانشگاه خیام / اخبار

با همت وتلاش دانشجویان واساتید وریاست دانشگاه وحوزه معاونت  دانشجویی و فرهنگی غرفه دانشگاه خیام در نمایشگاه هفته پژوهش وفناوری به عنوان غرفه برتر انتخاب و توسط استاندار استان خراسان رضوی از ریاست این دانشگاه جناب دکتر طیرانی در مراسم اختتامیه با اهداء دو لوح تقدیر به عمل آمد.

این مراسم چهارشنبه 17 آذر در محل دائمی نمایشگاه بین المللی مشهد برگزار شد.

علیرضا رشیدیان در این مراسم افزود: نیروی انسانی توانمند و نخبه از ظرفیت های بالقوه بخش پژوهش و فناوری استان است که باید با برنامه ریزی مناسب حمایتی این ظرفیت را به فعلیت رسانید.

رشیدیان اضافه کرد: در بازدید از چندین دانشگاه در شهرستان های استان دریافتیم که بسیاری از جوانان نخبه و پژوهشگر در شهرستان ها آثار پژوهشی برجسته ای دارند که اجرای آنها علاوه بر توسعه استان برای رفع مشکلات در سطح کشور نیز چاره ساز است.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به موفقیت آمیز بودن نمایشگاه پژوهش و فناوری در استان گفت: برگزاری این نمایشگاه در سه سال اخیر فرصت تمرینی برای فعالان دانشگاهی، صنعتی و دستگاه های اجرایی بوده تا در رویداد فرهنگی مشهد 2017 این نمایشگاه را در سطح کشورهای جهان اسلام برگزار کنند.

رشیدیان ادامه داد: در این راستا اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی اجرای طرح وقف جمعی در خصوص علم و فناوری را آغاز کرده تا از این طریق ضمن ترغیب مردم به وقف سرمایه مورد نظر برای انجام کارهای پژوهشی و فناورانه را نیز تامین کند.

استاندار خراسان رضوی با تاکید بر تجاری سازی ظرفیت های پژوهشی گفت: برای تحقق این مهم توجه جدی به مراکز رشد و تحقیقاتی ضروری است تا بتوان حداکثر بهره وری را از پژوهش ها داشت.

دکتر عباس شیخ الاسلامی افزود: همزمان با این دوره از نمایشگاه پژوهش، نمایشگاه تخصصی کتابهای دانشگاهی با عرضه 15 هزار جلد کتاب در رشته های مختلف علوم سیاسی، علوم اجتماعی، فنی و مهندسی و علوم انسانی نیز برپا شد.

وی استقبال و کیفیت برگزاری هفدهمین نمایشگاه پژوهش و فناوری خراسان رضوی را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: در این نمایشگاه از 15 طرح فناورانه جدید که توسط شرکت های دانش بنیان طراحی و اجرا شده بود، با حضور استاندار محترم جناب آقای مهندس رشیدیان رونمایی شد که یکی از این طرح ها ، مربوط به طرح عضو هیات علمی گروه مهندسی کامیپوتر دانشگاه خیام  مهندس فرهاد بشارتی معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه خیام  و دبیر اجرای کمیته مسابقات هفته پژوهش و فناوری سال 1395و مسئول غرفه دانشگاه خیام به عنوان "سامانه هوشمند قرائت ولتاژ حفاظت کاتدیک" بود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مشهد گفت: هدف هفدهمین نمایشگاه پژوهش و فناوری این بود که نشان دهد علم باید به کارآفرینی و تولید محصول ختم شود تا کشور به پیشرفت شایسته ای دست یابد.

هفدهمین نمایشگاه پژوهش و فناوری خراسان رضوی به همراه نمایشگاه تخصصی کتاب دانشگاهی از 14 تا 17 آذرماه در محل دائمی نمایشگاه بین المللی مشهد دایر بود.


باتشكر و قدرداني از زحمات اقاي مهندس بشارتي و سركارخانم مهندس كچويي و همه گروه ها ،اساتيد . كاركنان و دانشجوياني كه در برپايي غرفه برتر دانشگاه خيام  همكاري داشته اند



















ثبت توسط : مرکز آمار، اطلاعات و امور رایانه ای تعداد بازدید : ۳۲۱۰ مشاهده نسخه چاپی اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی