گزارش بازدید نمایش دراکولا اثر مسعود حکم آبادی

دانشگاه خیام در یک نگاه
۰۵۱-۳۵۱۵۶
گزارش بازدید نمایش دراکولا اثر مسعود حکم آبادی
دانشگاه خیام / اخبار

گزارش بازدید نمایش دراکولا اثر مسعود حکم آبادی

انجمن علمی جامعه‌شناسی دانشگاه خیام

بازدید به‌عمل‌آمده از نمایش دراکولا با دو هدف تحلیل محتوای یک نمایش اجتماعی و همچنین مطالعه کیفیت واکنش رفتاری و احساسی اجتماع افراد (مخاطبان نمایش) در برابر هنر و به‌خصوص هنر نمایش صورت پذیرفت. چگونگی شکل‌گیری تعاملات و در پی آن هویت فردی در برابر نوعی از رسانه، رفتار¬های بازخوردی عموم و همچنین بررسی مسائل مطرح شده در نمایش مربوطه از جمله اعتیاد و مواد مخدر، خشونت، پشیمانی فردی و سرزنش اجتماعی از جمله موضوعاتی بود که در این تلاش علمی مورد بررسی قرار گرفت.

در بررسی محتوای نمایش‌داده‌شده نتایجی به‌وضوح موجود بود؛ عادی شدن مواد مخدر در میان اقشار متفاوت جامعه و نیاز مبرم به ریشه¬کنی این معضل اجتماعی، ازدیاد خشونت در میان جوانان، افزایش فشار و سرزنش اجتماعی-فرهنگی بر اقشار متفاوت و گاهی اوقات مطرود جامعه و در نهایت نقصان تعاملات گسترده در این موارد که سبب گسترش فاصله میان جوانان و نسل‌های پیشین می‌گردد.

در طراحی نمایش مزبور و نحوه بازخورد بیننده¬ها تعاملی هنری به چشم نمی‌خورد و عموماً بازخورد تغییر ذائقه عموم در طی چند دهه گذشته به سمت طنزی سطحی و بازتاب حقایق پنهان جامعه است. حقایقی گرچه تلخ اما روشنگر در علم شناخت جامعه که نیاز این شهر را بر رفع بحران هویت فردی نمایان می‌سازد.



ثبت توسط : مرکز آمار، اطلاعات و امور رایانه ای تعداد بازدید : ۱۱۷۹ مشاهده نسخه چاپی اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی